” Stoffer en de letter/hartjeskoffer!”

Na de paasvakantie maakten we kennis met Stoffer. Stoffer had elke dag woordspelletjes in de koffer verstopt.

We gingen van start met het verkennen van de letters en ontdekten zo heel wat letters uit onze naam.

Aan de hand van ons naamkaartje kunnen we deze vanaf nu goed inoefenen. Ook de schrijfpatronen kwamen aan bod.

 

We speelden het rijmspel met kleuren, leerden van 2 woorden 1 nieuw woord maken, speelden het rijmspel met de bel en woorden werden geraden aan de hand van het spel pictionary.

In de hoekjes gingen we aan de slag met letterpuzzels, magnetische letters, zandletters … en tijdens het grootmotorisch bewegen deden we de “zumba”.

Wat natuurlijk niet mocht ontbreken was het aanleren / meezingen van letterliedjes.

In de tweede week zaten er in de koffer van Stoffer hartjes! Het schoolfeest kwam immers dichterbij en daarvoor moesten we een knutselwerkje maken rond het thema ‘liefde’! We mochten kiezen: een sleutelhanger of een kadertje uiteraard beiden met hartjes.

   

We vertelden het verhaal “Raad eens hoeveel ik van je hou!” en vierden ook feest voor Seppe en Alexis!