Op schoolreis… terug in de tijd naar WO II 🚂

Wat een dag! Voor onze schoolreis maakten we een sprong terug in de tijd, naar de periode van de Tweede Wereldoorlog. En dat begon meteen op een bijzondere manier: met een rit op een echte stoomtrein! 🚂

Een unieke belevenis… al vermoeden we dat sommige houten banken hier en daar voor een splintertje in een achterwerk hebben gezorgd. 😅

Eenmaal aangekomen werden we helemaal ondergedompeld in het leven tijdens de oorlog. We beleefden een echte legerdril, leerden werken met morsecode, verkenden een schuilkelder en oefenden hoe je iemand veilig vervoert met een brancard. We mochten zelfs een slachtoffer volledig in het verband wikkelen! 🩹

Daarnaast verkenden we verschillende voertuigen en materialen uit die tijd en konden we onze vaardigheden testen door met nootjes op de “slechterikken” te mikken. Wat een plezier! 😄

En alsof dat nog niet spannend genoeg was, klonk er meermaals een luchtalarm door de luidsprekers. Dan wisten we meteen wat ons te doen stond:
“Duck and cover!” 🫣
Plat op de buik en zo snel mogelijk dekking zoeken!

☀️ dank je wel, zon, om de hele dag van de partij te zijn en deze uitstap nog net dat beetje mooier te maken.

Ook een dikke merci aan juf Carine voor de extra begeleiding. 💛

En last but not least:
Railway to Liberty, wat waren jullie fantastisch! ✨
Een enorme dankjewel aan juf Cindy en haar hele team om zo’n indrukwekkende en leerrijke dag in elkaar te steken.

Een dag vol geschiedenis, avontuur, plezier en onvergetelijke herinneringen! 🚂🌟💛