Sint en Piet

Nu we alle letters van Sint en Piet kunnen schrijven, gingen we aan de slag met het maken van een tekening en het schrijven van ons verlanglijstje.

Tussendoor oefenden we het lezen via spelletjes samen met een klasgenootje of met onze meters en peters.

Tijdens de lessen muzische vorming knutselde we de stoomboot van Sint en Piet en hebben we een Piet gemaakt in de stijl van de kunstenaar Piet Mondriaan. We bekeken eerst enkele werken van hem.

Voor rekenen werd de splitsmachine van de Sint aangebracht en gingen we op zoek in de klas naar wat kleiner, groter of gelijk aan een meter was. We gingen ook onszelf meten.

Daar de juf vertelde dat haar kindje Leon nog kleiner is dan een meter, wou Babette dit ook wel eens weten over haar zus Billie. Zo gingen we op onderzoek met onze meetstok in Billies klas. We leerden ook op een andere manier meten met onze handen en voeten.

  

We deden ook aan techniek: de zwarte piet hefboom. Aan d hand van een probleemstelling: Zwarte Piet had pijn in zijn rug van al die zware speelgoedzakken, verkenden we het principe van een hefboom.

Lili-Ana bracht post mee. Ze had een “echte brief” thuis ontvangen van de Sint. Die zat in een mooie rood gekleurde envelop. De juf las de brief aan ons voor.

De strooipieten kwamen ook op bezoek in onze klas en schreven een leuke boodschap op ons bord.

Dit jaar kwam de de Sint niet op school maar gingen we met de ganse school naar de Kinepolis te Brugge voor een leuke Sintfilm.

Een cadeautje kwamen de speelgoedpieten gelukkig wel brengen: een doos lego en 3 leesboekjes voor onze klasbib.

Dankjewel lieve Sint en Pieten!