Klasblog

Juf Peggy

Blog tweede kleuterklas
Contacteer Juf Peggy

“Op schoolreis!”

We hadden er lang naar uitgekeken en eindelijk was het zover. Met de grote bus trokken we richting “Harry Malter”.

We beleefden er een onvergetelijke dag! Kijk zelf maar! Enkele sfeerbeelden ….

   

 

   

 

 

 

Mauritz is grote broer geworden en dus mocht een bezoekje, in onze klas, niet ontbreken.

Proficiat mama en papa met de geboorte van baby “Charles”.

 

Mauritz is super fier op zijn broertje.

Om ons thema van de bijen af te sluiten, gingen we op bezoek bij een echte imker.

Bij Tiziano thuis, konden we alles wat we geleerd hadden, in het echt zien! Wat een beleving!

We gingen van start met het bekijken van alle materialen en kregen de nodige uitleg. Gaston mocht zelfs een imkerpak aantrekken.

Nadien mochten we op veilige afstand naar de “echte” bijen kijken. We waren onder de indruk.

Met bijenwas mochten we ook een kaarsje maken om mee te nemen naar huis.

Om ons bezoek af te sluiten kregen we een lekkere honingkoek en appelsap.

  

 

 

Bedankt, mama en papa van Tiziano, dat we op bezoek mochten komen. We hebben ervan genoten.

Ons thema ging van start met Zoemertje de bij. Zoemertje leerde ons hoe de bijen eruit zien, wat het verschil is tussen een bij, een wesp en een hommel, wat de levenscyclus is, waar ze wonen enz …

We bekeken ook filmpjes om alles nog beter te begrijpen. We vertelden over de imker en proefden honing.

Maar ook Vaderdag kwam dichterbij en dus was het tijd om voor onze papa een cadeautje te knutselen en zeg nu zelf onze papa is toch echt wel bij-zonder! We knutselden een bij. We bekleefden een stenen pot met snippers, schilderden een isomobol en stempelden de ondergrond.

We leerden aan de hand van een stappenplan een bij tekenen en ook een versje mocht niet ontbreken.

 

 

Verder leerden we papa schrijven, honingraten tellen, woorden zoeken met de “B” van bij.

In de hoeken gingen we aan de slag met verschillende materialen rond bijen en bloemen.

   

     

      

 

Ons thema ging van start met een dansende robot. Dat vonden we super leuk!

Konden wij ook dansen als een robot? Natuurlijk! “The Robot Dance” was een echte topper. Net zoals het “R-robotlied” dat we geleerd hebben!

In de schrijfmotoriek leerden we een robot tekenen en daarna mochten we er zelf eentje schilderen.

   

In de hoekjes gingen we aan de slag met moeren, bouten, een schroevendraaier en een vijsmachine.

 

Met de Bee-bot leerden we volop programmeren. Aan de hand van opdrachtkaarten en blokken moest deze de weg zien te vinden.

Maar onze Bee-bot kon ook nog iets anders. Kijk zelf maar …

   

Ook hier kon een techniekles niet ontbreken en lieten we de lampjes van robot branden.

 

Verder werden robotpuzzels gemaakt op de computer, robots gemaakt met clics, opdrachtkaarten ontcijferd, woorden gelegd, letters omcirkeld en leerden we de “R” van robot.

 

 

   

 

 

 

Het schoolfeest bracht ons helemaal in de sfeer van de liefde en de hartjes, dus gingen we nog even door.

Op de kalender hadden we immers gezien dat Moederdag snel dichterbij kwam. Tijd om voor onze lieve mama iets te knutselen.

En hoe kan het ook anders, we knutselden  …. een hanger vol hartjes!

En ja, we leerden in navolging van de letters, het woord MAMA schrijven!

In de techniekles leerden we, aan de hand van een stappenplan, om hartjes te laten branden. Dat vonden we super en lukte ons al heel goed!

Ook in de hoekjes waren er heel veel hartjes te vinden:

Ten slotte mocht een versje voor onze lieve mama niet ontbreken. Proficiat aan alle mama’s!

Na de paasvakantie maakten we kennis met Stoffer. Stoffer had elke dag woordspelletjes in de koffer verstopt.

We gingen van start met het verkennen van de letters en ontdekten zo heel wat letters uit onze naam.

Aan de hand van ons naamkaartje kunnen we deze vanaf nu goed inoefenen. Ook de schrijfpatronen kwamen aan bod.

 

We speelden het rijmspel met kleuren, leerden van 2 woorden 1 nieuw woord maken, speelden het rijmspel met de bel en woorden werden geraden aan de hand van het spel pictionary.

In de hoekjes gingen we aan de slag met letterpuzzels, magnetische letters, zandletters … en tijdens het grootmotorisch bewegen deden we de “zumba”.

Wat natuurlijk niet mocht ontbreken was het aanleren / meezingen van letterliedjes.

In de tweede week zaten er in de koffer van Stoffer hartjes! Het schoolfeest kwam immers dichterbij en daarvoor moesten we een knutselwerkje maken rond het thema ‘liefde’! We mochten kiezen: een sleutelhanger of een kadertje uiteraard beiden met hartjes.

   

We vertelden het verhaal “Raad eens hoeveel ik van je hou!” en vierden ook feest voor Seppe en Alexis!

Ons thema ging van start met het bewegingsliedje “Kippie kippie kip kip” en het versieren van de klas.

We vertelden het verhaal van “De paashaas en de kuikentjes” en naar aanleiding hiervan knutselden we een paasmandje.

We schilderden een bakje met licht en donkergroene verf, kleurden de ondergrond in met groene wasco en schilderden zelf een kip.

Een boogjeskip, want dat hadden we geleerd in de schrijfmotoriek.

 

Tijdens het grootmotorisch bewegen leerden we de kippengym.

In de hoeken speelden we met de maïs, werden tanggram paaseieren gemaakt, versierden we paaseieren met steekparels en pompons, puzzelden we gebroken paaseieren terug tot 1 geheel, werden magneetpuzzels gemaakt, werden paaseieren versierd met schrijfpatronen, kregen de kippen mooie veren en speelden we met de boerderij, de kippen en eieren.

   

   

    

We namen ook deel aan de sponsorloop en de sobere maaltijd.

Om ons thema af te sluiten, gingen we, hoe kan het ook anders op zoek naar paaseieren om ons mandje mee te vullen.

En ja hoor, in het park van Kluizen, had de paashaas ze voor ons verstopt.

 

Dank je wel, lieve paashaas!

Op vrijdag 15 maart was het zover! Alle beentjes los, we gingen sporten.

Klimmen, klauteren, springen, fietsen, …. alles kwam aan bod!

We genoten met volle teugen van een sportieve dag!

 

 

 

Na de voedingsdriehoek komt de bewegingsdriehoek!

Niet alleen gezond eten maar ook veel bewegen is goed voor ons lichaam!

We gingen van start met onszelf te bekijken en te bespreken. Alle lichaamsdelen werden benoemd.

Ook wat er in ons lichaam allemaal zit en hoe het werkt kwam aan bod.

Aan de hand van het lied ” De Familie Vinger” leerden we onze vingers juist benoemen. Hierbij mochten we onze hand omlijnen en met onze vingers stempelen in patroon.

 

Er werd tijdens ons thema vooral veel gepuzzeld: stokpuzzels, lagenpuzzels, skeletpuzzels, aankleedpuzzels, rijgpuzzels … kwamen aan bod.

 

 

Ons lichaam maakt ook heel wat emoties door en ook daar hadden we aandacht voor. Aan de hand van het kleurenmonster gingen we ontdekking en kleurden we een gevoelskaart in.

 

Elke dag was er ook aandacht voor bewegingsliedjes en om ons thema af te sluiten gingen we op sportdag!

Na de vakantie gingen we meteen op uitstap. Samen met de derde kleuterklas gingen we kijken naar het toneel “Brok”.

In het toneelstuk ging het over eten. Samen met de derde kleuterklas speelden de juffen nadien ook toneel.

Op die manier ontdekten we dat eten te vinden is in de winkel of dat we ook kunnen gaan eten op restaurant.

Wij gingen verder aan de slag met de winkel en onze buren met het restaurant.

Wij brachten een bezoek aan slagerij “Hemelsoet” en zij gingen naar “De Cluysenaer”.

  

Nadien werkten we hier verder rond in de klas. Onze winkel en het bijhorende winkelspel werden aangeleerd. We leerden omgaan met open en gesloten, met boodschappenlijstjes en met betalen.

De voedingsdriehoek kwam ook aan bod: lekker / niet lekker, gezond / ongezond …

We knipten uit reclamefolders wat we lusten en kleefden alles op een bordje. We gebruikten het bordje voor onze buik en schilderden ons hoofd, armen, voeten, benen … erbij.

In de poppenhoek kwam een heus rollenspel tot ontwikkeling en ook in de andere hoeken kwam het gepaste spelmateriaal.

 

 

   

We leerden het liedje “Kom, dan gaan we naar de winkel” en zongen dit uit volle borst.

In het toneel was er ook een toren met omgekeerde glazen. Wij gingen aan de slag met bekers en wat werden daar torens gebouwd … een topper!

   

Dit jaar stond carnaval in het teken van de “liefde”!

Samen met de derde kleuterklas versierden we een praalwagen voor de stoet. Ons thema was “Cupido”.

Hartjes werden gekleurd, wolken werden geknutseld …

Op vrijdag was het dan zover! Tijd om te feesten!

Maar bij een feest hoort ook iets lekkers om te smullen. We werden door het oudercomité getrakteerd op lekkere frietjes met frikandel.

Wat heeft dat gesmaakt! Dank u wel oudercomité om ons zo te verwennen.

Na al dat lekkers was het tijd voor de stoet. Het werd een echt volksfeest! Kijk en geniet nog even na!

“Fijne krokusvakantie!”

Nellie en Cezar hadden een vreemd geluid gehoord en rara wezentjes gezien! We waren nieuwsgierig wat het zou zijn.

We gingen op ontdekking in onze koffer en wat bleek er zat een ruimteschip in met aliens. Deze waren in Kluizen geland!

Met carnaval in het vooruitzicht mochten de kleuters een hoofddeksel kiezen om te knutselen, want ook wij zagen het wel zitten om voor even een alien te zijn. We gingen aan de slag en zeg nu zelf zien we er niet mooi uit!

 

Verder gingen we op verkenning in de ruimte en leerden over de zon, de maan en de planeten.

Zo ontdekten we dat er op de planeet Mars ook vulkanen zijn en daarom deden we een proefje en lieten we zelf een vulkaan uitbarsten.

Grootmotorisch bewegen mocht niet ontbreken. We gingen op “ruimtereis” en deden de schrijfdans van de vulkaan.

Onze poppenhoek werd omgetoverd tot ruimtehoek en ook onze andere hoeken werden uitgebreid met spelmateriaal binnen ons thema.

 

Tussen al onze ruimte activiteiten door werd er nog gefeest: Tiziano en Amélie werden 5 jaar! Proficiat!

Op naar carnaval!

Ons thema ging van start met het verkennen van de wereldbol.

De kinderen namen al snel de woorden Noord- en Zuidpool in de mond.

Maar wie woont daar allemaal? We gingen op verkenning en maakten kennis met de verschillende dieren die er leven: de pinguïn, de albatros, de orka, de zeerob, de ijsbeer, de poolwolf, de poolvos, de poolhaas, de beloega of witte dolfijn … we leerden ze allemaal kennen.

Onze poppenhoek werd omgetoverd tot een winterhoekje met knuffeldieren, verkleedkledij, vissen …

   

Aan de fantasietafel werd er heel mooi en creatief gespeeld met de kleine pooldieren.

   

In de knutselhoek werden pinguïns geschilderd en ijssterren gekleefd.

   

Verder werden sneeuwballen gesorteerd, speelden we aan sensory tafel, werden letters gevist, woorden gelegd en speelden we spelletjes met de pinguïns.

 

Aangezien het op de Noord- en Zuidpool erg koud is zorgden we voor ijs voor onze dieren. Wist je dat we ons ijs zelfs konden kleuren en er daarna mee schilderen?

 

We maakten ook speeldeeg om de pootafdrukken van de verschillende pooldieren beter te kunnen zien.

 

Wat een avontuur hebben we beleefd! Maar nu is het tijd om het poolgebied te verlaten. We stappen in onze raket om naar de ruimte te vliegen!

Zoef, weg zijn wij!

Na een deugddoende kerstvakantie gingen we toch nog even verder met feesten.

Op onze eerste schooldag in 2024 vierden we de verjaardag van Hanne! Onze eerste 5 jarige in de klas!

In de kring vertelde we over de voorbije vakantie en ontdekten we dat er ook thuis heel wat pakjes onder de kerstboom lagen.

Pakjes met een strik in allerlei vormen. Ook Nellie en Cezar hadden pakjes gemaakt een vierhoek, een driehoek en een cirkel kwamen aan bod.

In de schrijfmotoriek werden deze vormen ingeoefend en in de hoeken werd er met vormen gespeeld.

Om onze eerste schoolweek af te sluiten werd er opnieuw gefeest. Alisa is ook 5 jaar geworden. Hiep, hiep, hoera!

   

   

     

Met de koude van de afgelopen dagen vertrekken we nu op expeditie richting Noord- en Zuidpool. Brrr ….

Na het vertrek van de Sint was het tijd om de kerstboom te zetten. Heel gedreven gingen we aan het werk!

                

Onze klas werd sfeervol versierd. Pakjes werden verzameld onder de kerstboom, het kerstverhaal kwam aan bod, in alle hoeken werden kerstbomen versierd en onze nieuwjaarsbrief werd aangeleerd en geknutseld. We waren dus druk in de weer.

Gedurende het thema stonden de kleuren rood, geel, groen, blauw, oranje en violet centraal.

       

   

             

In de schrijfmotoriek werd het tekenen van de kerstboom van groot naar klein ingeoefend en we vertelden het verhaal van “De kleine kerstboom”.

Om ons thema af te sluiten vierden we op vrijdag kerstfeest in de klas. We kregen warme chocolademelk met een boterkoek en waar we vooral naar uitgekeken hadden, waren de pakjes. Eindelijk mochten deze open!

In de namiddag gingen we naar de kerk waar we genoten van het kerstverhaal, gespeeld door enkele juffen.

                                             “Op naar een liefdevol en gelukkig 2024!”

Op maandagmorgen kregen we het bezoek van Pietje Pedronella met de vraag of we al een brief of tekening gemaakt hadden voor de Sint.

Oeps, neen we hadden dat nog niet gedaan, omdat we druk in de weer geweest waren met het grootouderfeest.

Tijd om aan de slag te gaan! Pietje Pedronella had de brievenbus van de Sint meegebracht, hierin mochten al onze brieven steken.

De volgende morgen vertelde Pietje Pedronella dat alle brieven goed aangekomen waren bij de Sint. Oef!

Tijd om te knutselen: de mijter en de staf werden geschilderd, gekleurd en versierd met stickers.

      

       

In de hoeken mochten we met allerlei materiaal aan de slag: puzzelen, woorden leggen, mijters versieren, de verteltafel, …  maar het verkleden en het bijhorende rollenspel waren natuurlijk de topper!

     

         

Er stond ons ook nog een grote verrassing te wachten. Pietje Pedronella wist ons te vertellen dat we met de ganse school op uitstap zouden gaan.

Wat een beleving! We mochten met z’n allen genieten van de film “Schip Ahoy”.

       

Ondertussen hadden we ook de pietengym geoefend en onze schoen gezet. Spannend zou de Sint iets brengen?

Toen we op donderdag terug in onze klas kwamen, was de Sint ons niet vergeten! We kregen de kapperstafel, twee puzzels en een boek van Paw Petrol. Ook wat snoepgoed mocht niet ontbreken.

Om ons thema af te sluiten en de Sint uit te wuiven deden we de schrijfmotoriek van de stoomboot.

     

                             Tijd om de kerstboom te zetten!

Oma, opa, mémé, pépe, moeke, vake, …. veel verschillende namen voor de grootouders. Tijd om hen eens te verwennen.

We vinden ze heel lief en zien ze super graag, dus gingen we aan de slag met hartjes.

We leerden het versje “Vandaag regent het hartjes!” Hierbij werd een bijpassend knutselwerkje gemaakt.

Met onze handen schilderden we onze wolk en met de knikkers werden de hartjes geschilderd.

    

We puzzelden hartjes en leerden “oma” en “opa” stempelen. Dat lukte al heel goed.

Maar er werd ook veel gefeest. Er waren twee jarigen in onze klas. Mauritz en Olivia werden 4 jaar! Proficiat!

Vol trots mochten we op maandag en vrijdag onze grootouders verwelkomen.

De kleuters mochten samen met hen aan de slag gaan in de verschillende werkwinkels.

Wij hebben er alvast van genoten. Hopelijk zij ook.

Op naar het volgend feest “Dag Sinterklaasje!”

Aangezien het in de herfstvakantie behoorlijk wat geregend had, gingen we aan de slag met de paraplu!

Iedereen bracht zijn of haar paraplu mee en deze werden uitvoerig bekeken. Er waren heel veel verschillende soorten.

                                

Millie had zelfs een echte toverparaplu meegebracht. De paraplu kreeg allemaal mooie kleurtjes toen we er water hadden op gespoten.

Groot was onze verbazing. Hoe leuk!

In de schrijfmotoriek gingen we aan de slag met het liedje “Para para para parapluutje!”

            

Bij het lied kwam onze paraplu heel goed van pas en deden we er allerlei bewegingen mee.

Zelfstandig werd een paraplu bekleefd met snippers. Op muziek tekenden we harde en zachte regen (verticale lijnvorming + stippen zetten).

Vooral het zetten van de stippen vonden we heel plezant. Met de ritmestokjes deden we de regen na.

Natuurlijk mocht de regendans niet ontbreken en we vertelden het verhaal van “Pip en de regenboog” en “Het regent”.

Verder tekenden we regendruppels, stempelden we een regenboog en kleurden we dezelfde paraplu’s.

Ondertussen werden ook de kindcontacten afgenomen en deden we de proef van de regen met scheerschuim en ecoline.

Toen we ‘s morgens onze klas binnenkwamen, ontdekten we een spoor van grote poten!

O nee, van wie zouden die zijn, vroegen we ons af.

Al snel kwamen we tot de ontdekking en maakten we kennis met onze nieuwe vrienden nl: muis, slang, uil, vos en o ja, de gruffalo.

Samen met hen gingen we verder op ontdekking. Aangezien deze dieren in het bos wonen trokken ook wij erop uit om de natuur te ontdekken. We maakten een herfstwandeling en gingen op zoek naar herfstvruchten.

Ook de kinderen brachten veel materiaal mee. Alles werd bekeken en besproken. We leerden heel wat nieuwe woordenschat die nadien ingeoefend werd aan de praatmuur.

Met alle meegebrachte materialen gingen we aan de slag in de ontdekbak. Ook onze nieuwe vrienden kreeg hier een plaats.

Het verhaal leefde en werd nagespeeld door de kinderen.

In de winkel werd de weegschaal, het vergrootglas en de microscoop aangebracht. Onderzoeken maar!

                            

 

In de hoeken werden bomen met blaadjes gevuld, uilen op de tak gezet volgens kleur en techniekbomen gemaakt.

Aan de hand van een kartonnen bord werd een dier uit het verhaal geknutseld. De kinderen mochten zelf kiezen welk dier.

Er werd ook zelfstandig gekleurd, geknipt en gepuzzeld.

  

                 

Onze eerste week met de gruffalo zat er al snel op.

Wat zou de tweede week brengen?

In week 2 gingen we verder op ontdekking met de gruffalo.

Elke dag kwam iets nieuws aan bod. De gruffalo had elke dag iets verstopt in de grote boomstronk.

Op de eerste dag een paddenstoel, op dag 2 werd er feest gevierd voor Maurice. Joepie Maurice werd vier jaar en trakteerde ons op heerlijke chocoladetaart! Mmmmm….

Op dag 3 ontdekten we een spin, op dag 4 werd onze boomstronk verlicht met spookjes en op dag 5 trakteerde de gruffalo met spookjes chips!

Wat een beleving, wat een avontuur!

Alle materialen werden opnieuw bekeken en besproken zodat we er daarna zelfstandig, in de hoeken, mee aan slag konden.

Onze motoriek werd flink op de proef gesteld zowel groot als kleinmotorisch.

    

    

In de eerste week hadden we in de schrijfmotoriek muizen leren tekenen en nu waren het spoken, boo …. en spinnen brr …!

     

Het liedje “Rin, tin, tin, ik ben een dikke spin!” werd aangeleerd.

Ook herfstyoga kwam aan bod en dat ging al heel goed! En niet te vergeten er werd ook gespookt! Ra, ra, wie ben ik …?

   

Om ons thema af te sluiten smulden we spookjes chips! Mmm …

Fijne vakantie!

Met onze eerste verjaardag in zicht was het tijd om het thema “Jarig zijn” uit te werken.

Millie, was het eerste vriendje in onze klas, die op de verjaardagstoel mocht plaatsnemen.

Hiep, hiep, hoera! Millie is 4 jaar geworden en trakteerde met popcorn. Bedankt!

In ons thema mocht iedereen zijn kroon al maken. Hoe deden we dat?

We mochten knikkerverven, kleuren en stempelen met goudverf.

In de schrijfmotoriek leerden we aan de hand van het liedje “Ik heb een hoedje” , hoedjes tekenen.

              

Onze tekening mochten we daarna versieren door confetti te stempelen in verschillende kleuren.

Tijdens het grootmotorisch bewegen leerden we de dans “Feest” aan. Hierbij leerden we huppelen, denkbeeldige confetti opgooien, opzij springen met onze twee voeten samen en vuurwerk afsteken.

In de hoeken werden verschillende materialen aangebracht:

– de winkel werd gevuld met taarten die werden opgesmuld in de poppenhoek

– in de spelletjeshoek, werd aan de hand van opdrachtkaarten, gespeeld: slingers, hoedjes, cupcakes, kronen werden versierd

– met het kinetisch zand werden taarten gemaakt en versierd met kaarsjes

   

   

   

Met ballonnen werden allerlei trucjes gedaan: zo leerden we  in een ballon prikken zonder dat die ploft.

Benieuwd of jullie dat ook kunnen. Probeer maar eens!

Ook de cijfers werden niet vergeten: 3, 4, 5 kwamen aan bod. Er werd gekeken hoeveel jaar iedereen nu is en hoeveel jaar we worden in de 2de kleuterklas. We leerden het begrip evenveel met cijfers en bolletjes aan de hand van ballonnen.

En ja, we vierden nog twee keer feest! We vierden de verjaardag van Nellie en Cezar met hotdogs en we sloten ons thema af met de verjaardag van Sophie met dognuts! Mmmm … het heeft ons gesmaakt! Bedankt!

Nellie en Cezar hadden een nieuw vriendje meegebracht.  “Aya”, een ruimtewezentje, die bij Belle en Otto logeert.

Samen met Aya gingen we op ontdekking.

We maakten kennis met de verkeersborden, verkeerslichten en gingen op verkeerswandeling.

Het bekijken van de filmpjes was een topper!

Naar aanleiding van de strapdag bekeken we de fiets van nabij.

In de schrijfmotoriek leerden we aan de hand van het liedje “Mijn fiets heeft twee wielen”, de fiets tekenen.

     

Voor we op papier aan de slag gingen werd er eerst buiten geoefend.

    

We sorteerden ook allerlei voertuigen en speelden rood en groen signaal.

Op groen mochten we bewegen, op rood stoppen. Hierbij knutselden we een verkeerslicht: we schilderden een bordje, kleurden de rondjes in de juiste kleur en kleefden ze daarna in de juiste volgorde op ons blad.

Op de computer werd er geluisterd naar het verhaal “Anna in het verkeer” en leerden we via het boek spelletjes spelen.

Tijdens ons thema werd er ook druk geoefend, om de liedjes in de startviering, goed te kunnen zingen.

Ook het straplied werd ingeoefend en gezongen op de strapdag. Een dikke duim voor alle mooie versierde fietsen en boekentassen. Top gedaan!

             

    

We kunnen veilig op weg in het verkeer!

Op 1 september was het zover! Een nieuwe juf, een nieuwe klas.

Na een lange vakantie alle vriendjes terugzien! Joepie! Wat fijn! Welkom allemaal!

We begonnen met een kennismaking via het liedje “Hallo allemaal, wat fijn dat jij er bent!”

Daarna gingen we op verkenning in de hoeken en werden er klasafspraken gemaakt.

   

Ook de kalenders werden aangebracht: daglijn, weerkalender, dagen van de week …

Maar er werd ook al vlijtig gewerkt:

– we kleurden Nellie en Cezar voor onze aanwezigheidskalender

– we stempelden onze hand voor onze werkmap en kleefden er stickers rond

– we schilderden met ecoline een groot potlood om aan onze knutseltas te hangen.

    

Verder leerden we het liedje: ” Zeg hallo van kop tot teen”, gingen we aan de slag met de sorteerboekentassen, werden boekentassen met steekparels versierd en maakten we een puzzel van een boekentas.

   

Tenslotte kwam ook ons nieuw jaarthema aan bod: met verf maakten we een afdruk op een hartje en werd er gepuzzeld met hartjes.

Op naar een liefdevol schooljaar!